Gribbylund

De lärare som arbetar på låg- och mellanstadiet inom Täby Friskola förväntar sig att barnen kan och på så sätt utmanar vi dem att komma längre. Det gäller både kunskapsmässigt och socialt. Självklart finns vi vuxna alltid med och stöttar och guidar. Eleverna övar på sociala relationer redan från årskurs 1 genom livskunskap. Det gör att de lär sig att visa respekt för varandra och vuxna.

På Gribbylund går elever i årskurs F-5. När eleverna ska börja årskurs 6 flyttar de till Enhagen.

Ansök till oss

Gör en intresseanmälan om du är intresserad av att gå på Gribbylund!

Varför välja Gribbylund?

På Täby Friskola anser vi att det är viktigt att vi ser barnen, får dem att tro på att de kan och ger dem självkänsla. De små enheterna på låg- och mellanstadiet i Täby Friskola ger eleven de bästa förutsättningarna. På en mindre enhet blir det mer familjärt. Det blir en trygghet för barnen att de känner varandra. Grunden för att lyckas med en klass är engagemang.

Kreativitet

Vi på Täby Friskola vill utveckla våra elever till att bli modiga och våga tänka nytt..

Lust för lärande

Nyfikenhet är en nyckel för elevers kunskapsinhämtning. Genom kompetent personal..

Trygghet & samarbete

Att eleverna känner trygghet i skolans miljöer är en grundpelare för deras utveckling..

Fritidshemmet

Text text text​

Följ oss på sociala medier

Täby Friskola

@taby.friskola

Lärarna på Gribbylund

Fritidshemmen på Täby Friskola

" En mjuk och trygg start in i skolans värd, där alla känner alla. "

Täby Friskola består av små enheter där vi ser barnen under heladagen. Vi har ett nära samarbete mellan skola och fritidsverksamhet. Att vi följer och ser barnen under hela dagen ger oss möjligheter att ge information och ha bra kommunikation med både barn och föräldrar.

Vår viktigaste uppgift är att lägga grunden för god kunskapsinhämtning och social kompetens. Vi har ett unikt arbetssätt där vi har faddergrupper för att alla skall lära känna och ta hand om varandra. ”Alla skall lära känna alla.”

Eleverna om att gå på Gribbylund

Aenean lectus elit, fermentum non convallis sagittis
" Morbi in ipsum sit amet pede facilisis laoreet. Donec lacus nunc, viverra nec, blandit vel, egestas et, augue. Vestibulum tincidunt malesuada tellus. Ut ult ultrices enim curabitur sit amet mauris. "
Årskurs 2