En dag på Galoppen

Följ oss på sociala medier

tabyforskola

Täby Förskola

06.30 Förskolan öppnar. Vi startar dagen gemensamt på en avdelning.

6:30-07:00. Frukost serveras

07.15.  Vi går ut gemensamt på gården

09.00 Inne på våra respektive avdelningar har vi en samling. Vi brukar prata om vad det är för dag, om det ska hända något speciellt, sjunga.. Vi erbjuder även frukt i våra samlingar

09.30 Vi fördelar oss i olika grupper och arbetar med projekt, antingen inomhus eller utomhus.

Lunch serveras på respektive avdelning. Vi har en lugn och pedagogisk stund tillsammans med barnen.

10.45 Äter de yngre barnen

11.00 Äter de äldre barnen

12.00 De barn som behöver sova gör det tillsammans med pedagogerna inomhus. Övriga barn varvar ner en stund med avslappning, massage, sagoläsning eller annan lugnare aktivitet inne på avdelningen. Därefter väljer barnen egen aktivitet/lek efter eget intresse.

14.00 Serveras mellanmål på respektive avdelning

15.00 Utevistelse